Näitus „Christian Ackermann – Tallinna Pheidias, ülbe ja andekas“
Toomkiriku näitus erineb Niguliste näitusest rohkem kui ma oskasin arvata.
Küsimus pole niivõrd meistri ja ta abiliste kujude nikerdatud kujude,
eksponaatide, teistsuguses paigutuses, vaid selles, et elavas, elava kogudusega
kirikus kristlik kunst elab – kõnetab vaatajat hoopis teisti. Muuseumi näitused
on alati kuidagi steriilsed, liialt sätitud, kontrollitud kliimaga ja lõhnatud.
Toomis on kõik teisti.
Linnaarhiiv: Käega katsutav 17.
sajand
Ackermanni loomingut Toomkirikus tasub vaadata ka neil, kes Nigulistes näitust juba külastasid. Toomkirik on parim ajalooline kontekst Ackermanni loomingule, kuna kirikus on alles palju 17. sajandi elemente.
Suur osa seintel rippuvatest vappepitaafidest on valminud Ackermanni töökojas või tema töödest eeskuju võtnud meistrite käe läbi ning annavad põneva võimaluse ajajooksul üle värvitud ja ümberkujundatud kujude võrdlemiseks originaalpolükroomias säilinud vappepitaafidega.
Teksti autor dr Tiina -Mall Kreem
Tallinna Toomkogudus 02.07.2021